frontpage hit counter

درمان مجدد ریشه دندان و نحوه انجام آن

گاها پیش می آید درمان ریشه  دندان بنا به دلایلی مانند پیچیده بودن کانال دندانی و یا مشکلاتی که حین کار بر روی دندان پیش می آید کاملا موفقیت آمیز نباشد بنابراین توصيه مي‌شود براي اينکه نقايص درمان قبلي رفع شود بیمار مجددا تحت درمان قرار گيرند.
چگونگی تشخیص ناموفق بودن درمان ریشه
ممکن است بیمار پس از گذشت ماهها از درمان ریشه همچنان احساس دندان درد کند یا علائم عدم موفقیت کامل درمان در عکس رادیوگرافی توسط دندانپزشک مشاهده می شود. در مواردي ممكن است عفونت داخل كانال ها چنان زياد باشد كه وارد استخوان شود و با از بين بردن بافت استخواني و بافت هاي مجاور براي بيمار توليد درد نمايد.در این صورت باید اقدام به درمان مجدد ریشه می شود تا از کشیده شدن دندان پیشگیری کرد وتقریبا برای بیمار بدون درد خواهد بود چونکه قبلا عصب دندان تخلیه شده است.

مراحل درمان مجدد ریشه
– مرحله اول شامل برداشتن پوسيدگي و ترميمهاي قبلي ، از تاج دندان مسیری برای ورود به کانال ها و داخل دندان ايجاد ميشود.
– در مرحله دوم ، تمام مواد پر شده قبلي در كانالها را توسط فایل یا نوعی سوزن باریک  تخلیه نموده و پس از نفوذ تاانتهاي كانال  در صورت امكان سراسر ريشه را توسط اين وسايل از سايز كوچك به بزرگ تميز و پاكيزه مي كنند.
– در مرحله سوم ، با مواد مخصوص صورتي رنگي ( به نام گوتا پركا ) ، كانال تميز و پاكيزه شده را پر و مسدود مي‌كنيم تا از ورود ميكروبها به این فضا جلوگیری شود. و در نهايت تاج دندان ، پانسمان شده و بیمار جهت ترميم و يا روكش كردنِ دندان آماده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *